Білім беру саласы цифрлық жағдайда қалай өзгеруі керек? Сарапшылар пікірі

11 Шілде 2022, 15:35
2532
Бөлісу:
Білім беру саласы цифрлық жағдайда қалай өзгеруі керек? Сарапшылар пікірі

Нұр-Сұлтан, BAQ.KZ тілшісі. Цифрлық технологиялар дамыған заманда білім саласы өзгеріске түспей тұра алмайды. Сондай-ақ пандемияның да білім саласына әсер еткенін көрдік. Осы орайда сарапшылар өздерінің болжамдары мен пікірлерін айтты. 

BCPD Ltd басшысы Эльмира Обри жаңа технологиялардың көмегімен оқытудың форматтары мен мүмкіндіктері шексіз болып жатқанын атап өтті.

«Жасанды интеллект» адамдар сияқты ақпаратты және оларды қоршаған әлемді танып, түсіне алатын технологиялар мен жүйелер. Сондықтан машиналық оқытуды жасау кезінде адамдар бүгінгі шындықта күшейіп келе жатқан әртүрлі мүмкіндіктерді зерттейді, - деді ол. 

Ал Назарбаев Университетінің ғалымы Жанат Махатаева жаңа технологияларды қолданатын білім беруде не болып жатқанын ғылыми тұрғыдан баяндады.

Спикер адам мен машинаның симбиозы ұғымы сонау ХХ ғасырдың 60-жылдарында енгізілгенін еске салды.

Содан кейін ғалымдар белгілі бір уақытта технология адамдарға көмекші ретінде еріп, компьютерлер мен адамдар арасындағы өзара әрекеттестік ынтымақтастық деңгейіне көшеді деп ұсынды. Болашақта ғалымдар уақыт өте келе технология мен машиналар адам интеллектісінің, жады мен қабылдауының кеңейтілуіне айналады деп есептеді.

Білім беру саласы цифрлық жағдайда қалай өзгеруі керек? Сарапшылар пікірі

Жанат Махатаеваның өзінің ғалым ретіндегі міндетін адамның жадысын толықтыра алатын технологияны әзірлеуде AI мен толықтырылған шындықты пайдалану екенін айтты. 

Біз бұл жүйені жасап шығардық және оны ExoMem деп атадық. Бұл экзоскелет, денеміз бен онтогенезіміздің бір түрі. Біз осы жүйені әзірлеу бойынша жұмысты орындаған кезде, мен толықтырылған шындықтың не екенін және AI дегеннің не екенін түсіндім. Бірақ мәселе Мен үшін бұл технологиялар адамның жадына не үшін қажет екенін, адамға бір нәрсені есте сақтауға көмектесетін көмекшіні қалай жасауға болатынын түсіну болды. Осының бәрі адам жадының не екенін зерттеу қажеттілігіне әкелді, - деді сарапшы.

Жаңа технологиялардың көмегімен дарынды мамандарды даярлауды Қазақстандағы EdTech индустриясының негізін салушылардың бірі Рауан Кенжеханұлы одан әрі түсіндірді.

 Bilim Media Group холдингінің басшысы ретінде сарапшы оның тікелей қатысушысы ретінде саладағы өзгерістер туралы айты. 2022 жылы холдингке 10 жыл толды және оның саяхатының басында EdTech тұжырымдамасы болған жоқ, кейін ол білім беруді ақпараттандыру деп аталды. Тапсырма өте қарапайым болды: мектептер жылдамырақ интернетке, көбірек жабдықтарға, компьютерлерге, интерактивті тақталарға ие болды. Бірақ мұғалімдер бұл пәндерді қалай пайдалану керегін, оқу процесіне дұрыс енгізуді білмеді. Жаңа технологияларға қатысты білім беру мазмұнының үлкен сұранысқа ие екенін түсінген Bilim Media Group осылай істеді. 2022 жылы холдинг командасы 200-ден астам адамнан тұрады және оның жобалары Қазақстан мен Өзбекстан мектептерінде таныстырылады.

Рауан Кенжеханұлы алдыңғы баяндамашының Қазақстан үшін білім саласын терең әрі ауқымды цифрландыру ең маңыздысы деген пікірімен қосылды. Әсіресе, білім беру жүйесіне демографиялық қысымды ескере отырып, ол тек өседі. Өйткені  Қазақстанда бір ауысымда оқытуға көшу үшін 3 мыңға жуық мектеп жетіспейді. Үш ауысыммен оқитын мектептерде 200 мыңға жуық қазақстандық бала оқиды. 

Республика мектептерінің 40%-ы шағын мектептер, оларда толыққанды педагогикалық кадрлар жоқ, балалар аралас сыныптарда оқуға мәжбүр. Сарапшы бұл жағдайдың бірегей емес екенін және онымен бүкіл әлемде дамушы елдер бетпе-бет келетінін айтты. Сапалы білім аз ғана оқушыларға қолжетімді эксклюзивті өнімге айналады екен. Қазақстандағы осыдан көп жыл бұрын құрылған білім беру жүйесі ел алдында тұрған мәселелерді шешуге мүмкіндік бермегені де маңызды.

Бүгінгі таңда көптеген қызықты гипотезалар білім беру технологияларының жеке саласы - EdTech ретінде пайда болды. Коронавирус пандемиясы, бір жағынан, дүмпу, екінші жағынан, үлкен мүмкіндік болды. Оның барысында әріптестеріміз, соның ішінде өзіміз де, көптеген әртүрлі идея мен гипотезаны сынай білдік.Олардың көпшілігі шынымен жұмыс істеді және біз таңғажайып нәтижелерді көрдік.Кейбір нәрселер нашар жұмыс істеді.Екінші жағынан, пандемия бізді түні бойы дерлік желіге кіріп, барлығына бірдей дағдыларды үйренуге мәжбүр етті - екеуі де технология. жақтаушылар да, қарсылық білдіріп, сенбегендер де болды.Бірақ нәтижесінде жалпы білім беру жүйесі екі жылдық оқыту форматында осындай ауқымды және өткір ауысудан шаршады, - деді Рауан Кенжеханұлы.

Өзгелердің жаңалығы