Еңбек нарығында қандай мамандықтар сұранысқа ие болады?

Еңбек нарығында қандай мамандықтар сұранысқа ие болады?
3177

Нұр-Сұлтан, BAQ.KZ тілшісі. Өзгерістердің жылдамдығы жасөспірімдер мен ата-аналарға, сондай-ақ тәжірибелі мамандарда мансаптық бағдарлануда қиындықтар туғызады. 

Дүниежүзілік экономикалық форумның «Еңбек нарығының болашағы 2020» баяндамасында келтірілген мәліметтерге сәйкес, COVID-19 еңбек нарығының өзгеруін ынталандырады. БЭФ деректері бойынша автоматтандыру және роботтандыру іргелі өзгерістерге алып келеді, кейбір салалардағы жұмыс орындарын жойып, басқаларында жұмыс орындарын құрады.

Сонымен, еңбек нарығында бәсекеге қабілетті маман болып қалу үшін жастардың қандай құзыреттерін дамыту қажет? Қандай мамандықтар сұранысқа ие болады? Бұл сұрақтарға білім беру саласындағы сарапшылар, АХҚО үздіксіз кәсіби даму бюросының білім беру технологиялары форумының спикерлері жауап берді.

Біріншіден, білімге инвестиция салу керек, өйткені ол үлкен шығын әкеледі. Екінші маңызды нәрсе-хоббиді ұстану. Бұл күндері бәрі мүмкін. Үнемі білім іздеуде болыңыз. Үздіксіз оқыту-бұл өмір бойы саяхат. Сізді жетекші университеттерге қабылдамас бұрын 2-3 жыл бұрын дайындықты бастаңыз, - деді АССА аймақтық нарықтар саясат бөлімінің бастығы-дамушысы Викас Аггарвал.

Өз кезегінде Қазақстандағы McKinsey & Company басқарушы серіктесі Йохен Бербнер өмір бойы ізденушілер өзінің оқу жолына ықпал етіп, өмірін басқаруы қажетін айтады.

Ашық мүмкіндіктерді белсенді түрде бағыттау және білім беру қызметтерін ұсыну үшін жұмыс берушілер хабардарлықты арттыру үшін жауап беруі керек. Мен техникалық дағдылар туралы, сондай-ақ soft дағдылар туралы көбірек сөйлесетін едім. Біз жаңа шешімдерді жасаған кезде икемділік пен икемді даму сияқты элементтер өте маңызды. Мен жаңа шешімдерді, жаңа прототиптерді және минималды өміршең өнімдерді ұсынатын икемді командаларды басқару мүмкіндігі пайда болған кезде әлеуметтік интеллект өзекті болады деп санаймын. Мета дағдылары ең маңызды. Өмір бойы білім алу аспектісі, жастық шақта сіз оқуды тоқтата алмайтындығыңызды, өзгерістермен және белгісіздікпен өзіңізді жайлы сезінетіндігіңізді білу-жастар үшін жақсы болашақты қамтамасыз етеді, - деді Бербнер.

Ол атағандай, тілдер өте маңызды. Бұл басқа елдер мен мәдениеттерге қол жеткізуге мүмкіндік береді.

Бухгалтерлік және қаржылық дағдылар әрқашан қажет болады. Біз балаларды оқуды ұната бастағанда ынталандыруымыз керек, - деді ол.

Ал Кембридж университетінің өнер, шығармашылық және білім беру профессоры Памела Бернард әртүрлі шығармашылықпен айналысатын пәнаралық тәжірибелер мен бағдарламалар бар екенін айтады.

Бізге математикалық шығармашылық, ғылыми шығармашылық, көркем шығармашылық қажет. Дайын өнімді жасау үшін заттарды байланыстыру мәселелеріндегі сияқты өнер мен ғылымды мақсатты түрде біріктіру идеясы. Біз жаппай шығармашылыққа үйретуіміз керек. Негізгі мәселе-бір білім мен жаңа білімді дамыту емес, бірнеше білімнің өзара әрекеттесуі, - деді сарапшы.

MakeUK.org халықаралық қатынастар және экспорттық қызметтер жөніндегі директоры Ричард Рамбелоу Үкімет адамдарды бизнеспен айналысуға шабыттандыруы керек дейді.

Үкімет саясатты анықтайтын адамдар тұрғысынан адамдарды бизнеспен айналысуға және жұмыс істеуге қалай шабыттандыру керектігі туралы ойлануы керек, сонымен қатар оларға, ең болмағанда, не істегісі келетіні туралы білім мен білім алуға көмектесетін құралдарды ұсынуы керек, - деді ол.

Қандай бос жұмыс орындары сұранысқа ие болады?

Алдымен сәулет өнері болуы керек. Менің ойымша, саясаткерлердің қазіргі жұмыс орнына қажетті дағдыларды бақылауы маңызды. Жұмыс берушілер-жаңа дағдылар мен заттарды үйренудің ең жақсы орны. Екіншіден, жауапкершілікті, өзін-өзі басқаруды және жеке икемділікті алу маңызды, бұл қасиеттер техникалық және жұмсақ дағдыларды қамтиды. Соңғы нәрсе-жаңа технологияларды енгізу туралы жұмыс істеу үшін ең жақсы жерде екендігіңізге көз жеткізу. Өндірушілердің көзқарасы бойынша жұмыс орнында технологияны енгізу жылдамдығын арттырыңыз, - деді Ричард Рамбелоу.

Әр ғасыр қайта қарастыруды қажет етеді.

Бірақ бұл ғасырда пандемия, климаттың өзгеруі, жаһандану проблемалары, өзгерістер тезірек жүреді, студенттер кепілдік берілмеген жұмыс орындарына түседі. Зерттеулер болашақ мамандықтардың шамамен 60% - ын әзірлеу қажет екенін, ал бес жастағы адамдардың 40% - ын жұмысқа орналастыру қажет екенін көрсетті. 21 ғасырда оқыту - бұл шабыттандыратын саяхат, бірақ ол күрделене түсуде. Бүгін біз балалар мен жастарды адамгершілік компасы бар, белгісіздік пен әлеуметтік мәселелерді шеше алатын әлемнің позитивті, дені сау, қызығушылық танытатын, белсенді азаматтары болуға үйретеміз. Біз білім беру моделін қайта қарастыруымыз керек. Білім беру еңбек ресурстарының нақты тәжірибесін көрсетуі керек. Цифрлық технологиялар Финляндия мен Оңтүстік Кореядан келген білім берудегі үш өлшемді және төрт өлшемді тәжірибелерді жұмылдырады. Білім беру-бұл мамандарды жұмысқа даярлау емес, іс жүзінде болашақты құру, - деді профессор Памела Бернард.

Ал Викас Аггарвал егер кәсіпорындар мен компаниялар бүгін және қазір өзгере алмаса, онда олар бұдан былай тұрақты болмайтынын айтады.

Олар не істейді, қалай жұмыс істейді, өз клиенттерімен қалай қарым-қатынас жасайды, климаттың өзгеруі және әлемдегі жаһандық күн тәртібі бойынша қалай жұмыс істейді. Сондай-ақ компаниялар үшін жұмыс істей білу және деректерді пайдалану маңызды, егер біз оны қалай жасау керектігін білмесек, онда олар пайдасыз, - деді ол.

Йохен Бербнердің айтуынша, бұл ауысу және еңбек нарығының қарқынды дамуы үшін әркім өз үлесін қосуы керек.

Адамдар өмір бойы оқу жолына әсер етуі керек. Олар өз өмірлерін басқаруы керек. Ашық мүмкіндіктерді белсенді түрде бағыттау және білім беру қызметтерін ұсыну үшін жұмыс берушілер хабардарлықты арттыру үшін жауап беруі керек, - деді ол.


Қысқа да нұсқа. Жазылыңыз telegram - ға

Фото: дереккөз
Өзгелердің жаңалығы