Ұлттық экономика министрлігі «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне Түркістан қаласына ерекше мәртебе беру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасына нормативтік-құқықтық саясат бойынша консультативтік-кеңес құжатын әзірледі, деп хабарлайды BAQ.KZ.
Қазақстандағы археология ескерткіштерін қорғау жөніндегі өкілеттіктер орталық атқарушы органдарға (мәдениет және спорт министрлігі), сондай-ақ облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың, аудандардың және облыстық маңызы бар қалалардың жергілікті атқарушы органдарына тиесілі. Үкімет тарихи-мәдени маңызы бар объектілерді қорғау және пайдалану саласындағы мемлекеттік саясаттың негізгі бағыттарын әзірлеуде маңызды рөл атқарады.
Мәдениет және спорт министрлігі тарихи-мәдени маңызы бар объектілерді қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган болып табылады. Аталған Министрлік археология ескерткіштерін қорғауға байланысты нормативтік құқықтық актілерде сипатталған ережелердің сақталуына мемлекеттік бақылауды жүзеге асырады.
Өз кезегінде, археологиялық ескерткіштерді зерттеу жөніндегі бағдарламаларды қаржыландырумен Ғылым және жоғары білім министрлігінің Ғылым комитеті айналысады.
Екі түрлі министрлік тарихи нысандарды сақтаумен, зерттеумен және танымал етумен айналысады, бұл осы бағыттағы жұмыстың тиімділігін арттыруға ықпал етпейді. Қала халқының қарқынды өсуі оң және теріс тұстарды тудырады, мысалы, коммуналдық және көлік инфрақұрылымының туризмін дамыту үшін қажетті тұрғын үй құрылысының қарқынының артта қалуы, қоршаған ортаның нашарлауы, - делінген құжатта.
Облыс деңгейінен Түркістан қаласының жергілікті өкілді және атқарушы органдарының деңгейіне берілетін құзыреттер тарихи-мәдени мұра объектілерін қорғау, туризмді және басқа да облыстарды дамыту саласында жергілікті маңызы бар туындайтын мәселелерді жедел шешуге алып келеді.
Сондай-ақ тарихи-мәдени мұра ескерткіштері орналасқан аймақта объектілерді салу және пайдалану кезінде қосымша талаптарды белгілеу (дизайн-кодты сақтау, әрлеуде материалдарды қолдану, белгілі бір өнімді өткізуді шектеу және т.б.) олардың біркелкілігі мен түпнұсқалығын сақтауға мүмкіндік береді.
Түркістан қаласының ерекше мәртебесіне байланысты сәйкессіздіктерді болдырмау және қаланың сәулеттік келбетінің біркелкілігі мен түпнұсқалығын сақтау үшін қаланы салу және жоспарлау саласындағы нормалар мен ережелерді енгізу. Мысалы, ғимараттардың биіктігіне шектеулер, белгілі бір материалдар мен дизайн элементтерін қолдану (шығыс стилі және т. б.), сондай-ақ Түркістан қаласының егжей-тегжейлі жоспарлау жоспарын, Мәдениет және спорт министрлігімен ежелгі қаланың келбетін сақтау мақсатындат келісу қажеттілігі, - делінген құжатта.
Қазақстан Республикасының заңына сәйкес Жер кодексіне, «Қазақстан Республикасының сәулет, құрылыс және қала құрылысы қызметі туралы», «Тарихи-мәдени мұра объектілерін қорғау және пайдалану туралы», «Туристік қызмет туралы», «Түркістан қаласының ерекше мәртебесі туралы» заң жобасының негізгі ережелерін нақтылауға және іске асыруға бағытталған тиісті өзгерістер мен толықтырулар енгізілген.
Заң жобасы 2 баптан тұрады:
1-бап. Жер кодексі шеңберіндегі Заң жобасының, сондай-ақ «Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы», «Тарихи-мәдени мұра объектілерін қорғау және пайдалану туралы» және «Қазақстан Республикасындағы туристік қызмет туралы» заңдардың негізгі ережелерін көздейді.
2 – бап. Заң жобасын қолданысқа енгізу тәртібін көздейді.
Түркістан қаласын түркі әлемінің рухани астанасы ретінде дамытып, көптеген туристік және мәдени нысандардың салынуын ескерсек, 2025 жылға қарай туристер саны 2,5 миллион адамға дейін артады. Орналастыру нысандары қызмет көрсететін келушілер санының жыл сайынғы өсімі 11%.
Түркістан қаласын дамытудың бас жоспарының Тұжырымдамасына сәйкес, қала халқының саны 2035 жылы 350 мың адамға, 2050 жылға қарай 500 мың адамға жетеді деп болжануда.
Қызмет көрсетілетін келушілер саны, тұру орындары 2025 жылы – 50 мың адам, 2050 – 100 мың адам.