Трамптың кеме жасау жоспары қандай шығын келтіруі мүмкін

15 Сәуір 2025, 10:33
409
Бөлісу:
Трамптың кеме жасау жоспары қандай шығын келтіруі мүмкін
Фото: pixabay.com

АҚШ-тың бұрынғы президенті Дональд Трамптың Қытайда жасалған кемелерге жаңа алым енгізу бастамасы ел экономикасына 30 млрд доллар қосымша шығын әкелуі мүмкін. Бұл туралы BAQ.KZ The World Shipping Council-ге сілтеме жасап хабарлайды.

Жоспарға сәйкес, Қытайда жасалған кемелерге жоғары порттық алымдар енгізу қарастырылып отыр. Бұл шара іске асса, АҚШ порттарына келетін кемелердің 98 пайызына әсер етіп, әр контейнер үшін 600-800 доллар көлемінде қосымша шығын тудырады.

АҚШ Халықаралық сауда комиссиясы (USITC) өткізген қоғамдық тыңдауларда отандық порт басшылары мен халықаралық кеме тасымалдаушылары аталмыш жоспардың күтпеген салдарына алаңдаушылық білдірді.

Олардың айтуынша, жоғары алымдар тасымалдаушыларды тек ірі порттарға тоқтауға итермелейді. Бұл өз кезегінде шағын және орта порттардың жұмысына нұқсан келтіреді. Елдегі 103 порттың 95-і жылына 1 миллионнан аз контейнер қабылдайды.

Кемежасау сауда палатасының мәліметінше, шағын кемелер үшін тасымалдау құны 100%-дан 500%-ға дейін өсуі мүмкін. Сонымен қатар, арзан тасымалға тәуелді салаларда 26 мыңнан астам жұмыс орны мен 4 млрд доллар экономикалық белсенділік қауіп астында қалмақ.

Шетелдік журналист Muhammad Zamir Assadi-дің зерттеуіне сәйкес, жаңа алымдар АҚШ-тың экспорттық әлеуетіне де кері әсер етуі ықтимал. Әсіресе ауыл шаруашылығы мен энергетика өнімдерін шетелге тасымалдау қиындайды.

WSC президенті Джо Крамектің айтуынша, жаңа алымдар экспорт үшін тасымалдау құнын екі есеге дейін арттырады. Мысалы, соя өндірушілер қауымдастығының бағалауынша, экспорттық бағаның төмендеуінен АҚШ соясы 7%-ға арзандауы мүмкін.

Сонымен қатар, кейбір кеме иелері алымдардан қорқып, болашақ көмір тасымалдарына тапсырыс қабылдаудан бас тартып жатыр. Ал ауыл шаруашылығы экспорттаушылары мамырдан кейінгі мерзімдерге кеме таба алмай отыр.

Қазіргі таңда АҚШ теңіз сауда жолдарында қолданылатын кемелердің шамамен 35 пайызы Қытайда жасалған. Олар АҚШ-тың сауда серіктестері саналатын елдерге тиесілі. Халықаралық кеме тасымалы палатасының мәліметінше, бұл кемелерге алым салу Қытайға емес, АҚШ-тың логистикалық жүйесіне соққы болады.

АҚШ-тың кемежасау қуаты бүгінде жылына небәрі 100 мың тонна көлемінде. Бұл Қытайдың қуатынан 200 есе аз. 2023 жылы Қытай әлемдегі кемежасау нарығының 50 пайызын иеленсе, 2024 жылы бұл көрсеткіш 70 пайызға жеткен.

Сарапшылардың айтуынша, АҚШ-та Қытаймен тең келетін танкер жасау үшін он жылдан астам уақыт және төрт есе көп қаражат қажет болады. Ал бүгінде АҚШ-тағы қолданыстағы отандық контейнер кемелерінің орташа уақыты - 24 жыл.

Өзгелердің жаңалығы