Нұр-Сұлтан, BAQ.KZ. Жылдың соңғы айы өте қызықты және нәтижелі болды. Кездесулер, сапарлар, келіссөздер, жақсы келісімдер өте көп. Жақын болашақта біз осы желтоқсанның барлық келіссөз нәтижелерінен жақсы «қорытынды» болады деп сенемін. Бұл туралы Сауда және интеграция министрі Бақыт Сұлтанов facebook-тегі парақшасында жазды.
Дегенмен өткен жылдың алдын ала қорытындысын шығарғым келеді. Дәлірек айтқанда, біз, сауда министрлігі ретінде экспорттаушыларды мемлекеттік қолдау құралдарынан қандай әсер көретініміз туралы айту. Бүгін мен сервистік қолдау шараларының қорытындылары туралы, олар: сауда миссияларын өткізу, көрмелерге қатысуға жәрдемдесу, ұлттық стендтерді ұйымдастыру айтқым келеді,- деді Сұлтанов.
Өткен жылы біз сауда-экономикалық миссиялардан үлкен нәтиже көрдік. Олардың 10 - ы: Ресей, Өзбекстан, Тәжікстан, Қырғызстан, Әзірбайжан, Түркіменстан, БАӘ, Иранның бірнеше аймақтарында өтті.
Сауда-экономикалық миссияларының барлық қатысушыларына (және биыл олардың саны 250-ден көп) мемлекет ұшып қайтуымен мен тұруды қамтамасыз етеді. Миссиялар аясында ұйымдастырылған В2В кездесулерінде мыңға жуық әлеуетті импорттаушылар қатысты.
Сауда-экономикалық миссиясына қатысқан компаниялардың бір бөлігі-экспорттық акселерация бағдарламасының өткен және осы жылғы түлектері. Олардың кейбіреулері өз өнімдерін Шанхай көрмесінде және Дубай-ЭКСПО ұлттық стендінде ұсынды. Бұл да экспорттаушыларды сервистік қолдаудың бір бөлігі, - деді министр.
Мемлекеттік қолдаудың осы құралын іске асырудың қорытындысы $280 млн-ға 62 жасалған келісімшарт болды, оның ішінде $54 млн акселератор түлектеріне тиесілі.
Азық-түлік өнімдерін сатуға арналған келісімшарттардың көпшілігі: тұз, ұн, ет және ет өнімдері, макарон, консервілер, бал, өсімдік майы, сүт ұнтағы. Сондай-ақ, машина жасау, металлургия өнімдерін жеткізуге, IT-қызметтерге келісімшарттар бар. Жалпы, егер ковидке дейінгі жылдармен салыстыратын болсақ, онда біз Сауда миссиясын ұйымдастыруға жұмсалатын шығындарды 2 есеге жуық қысқарттық. Бірақ сонымен бірге олар Сауда-экономикалық миссиясына қатысушыларының санын және экспорттық келісімшарттардың саны мен көлемін арттыра алды. Қорытынды экспорттаушыларды сервистік қолдауға жұмсалатын тікелей шығындардың 1 теңгесіне тауар өндірушілер кірісінің 329,6 теңгесі тиесілі болды, - деп жазған ол.
Оның айтуынша, жыл «жақсы экспорттық нотада» аяқталады.
10 айдың қорытындысы бойынша биылғы жылы шикізаттық емес тауарлар экспортының көлемі $ 15,9 млрд-ты құрады, бұл өткен жыл ішіндегі шикізаттық емес экспорттан да көп, және біз ковидке дейінгі 2019 жылы әлеммен сауда жасағанымыздан да көп. Жыл бойынша жалпы нәтижелерді біз тек ақпан айында ғана көреміз, алайда, қарқын сақталатынына сенімдімін. Қызметтер экспортымен бірге (және ол бірінші жартыжылдықта өсіп, $2,7 млрд құрады), менің ойымша, шикізаттық емес экспорттың $25 млрд көрсеткішіне шығамыз деп ойлаймын, - деді ол.