Орта білім беруді дамытудағы маңызды қадамдар
Бұл туралы "SERPIN" ұлттық білім және инновациялар палатасының төрағасы Мұрат Әбенов өзінің әлеуметтік жеке парақшасында жазды, деп хабарлайды BAQ.KZ.
Астанада еліміздің колледж оқушылары арасында үздік 100 студентке арналған республикалық байқаудың финалы өткен болатын.
Мұрат Әбенов өз жазбасында сол финалға жеңімпаздарды құттықтауға және Оқу-ағарту министрлігінің оқытушылары мен студенттерінің қатысуымен Ашық диалог алаңында орта білім беруді дамыту перспективаларын талқылауға қатысуға шақырғаны туралы жазған.
Маман талқыланған мәселелердің маңызына тоқталады. Алғашқысы, колледждерге академиялық еркіндік беру туралы.
Жаңа оқу жылынан бастап еліміздің колледждеріне академиялық еркіндік берілді. Үшінші әрекеттен бастап жаңа білім министрлігі мүдделі Тараптарды осы шешімнің қажеттілігіне сендіре алды. Көптеген адамдар бұған дейін ҚР Бірыңғай БҒМ болған кезде де жоғары білім беру саласында осындай өзгеріс енгізілгенін есіне алады. Көбірек еркіндік алған жоғары оқу орындарының жұмысы қалай өзгергенін көріп, бұл шешім дұрыс болды деп айтуға болады,-дейді ол.
Сондай-ақ, академиялық еркіндік ұғымының мәнін ашып береді.
Бұрын оқу жоспарлары мен бағдарламаларын әзірлеу кезінде колледждер жалпы типтік оқу жоспарлары мен бағдарламаларына байланысты болатын. Олардың мазмұнын тек 50% - ға дейін өзгертуге рұқсат етілді. Сондай-ақ, оқу жоспарының торы оқу мерзімдеріне байланысты болды, ал жұмыс берушілермен өзара іс-қимыл көбінесе ресми болды және кәсіби тәжірибелер жүргізуден және олардың мемлекеттік аттестаттау комиссияларының құрамында болуынан тұрды. Болашақта түлектерді жұмысқа қабылдаған жұмыс берушілердің колледждермен бірлесіп жұмысқа қабылдау кезінде олардың сұраныстарына сәйкес келетін білім беру бағдарламалары мен практикалық сабақтарды әзірлеуге толық мүмкіндігі болмады,-дейді ол.
Айтуынша, колледждерге берілген академиялық еркіндік мұндай жағдайды түбегейлі өзгертеді. Студенттердің білімі іс жүзінде қолданылатын болады.
Біріншіден, жаңа ережелердің арқасында жұмыс берушілер білім беру бағдарламаларын әзірлеуге және сараптауға тікелей қатысады. Яғни, колледждер жалпы бекітілген стандарт бойынша емес, еңбек нарығының, кәсіби стандарттың сұраныстарына байланысты оқу жоспарлары мен бағдарламаларын қалыптастыра алады, аймақтық ерекшеліктері және т. б.
Екіншіден, колледждерге оқу мерзімдерін анықтау құқығы берілді. Егер бұрын оқу ұзақтығы екі жылдан төрт жылға дейін өзгерсе және нақты бекітілген болса, енді бұл кәсіптің ерекшелігіне және оқу нәтижелеріне байланысты болады.
Соңында колледждерде студенттік орталық деп аталатын принципті енгізу қамтамасыз етіледі. Студенттердің қызығушылықтары бойынша мамандандыруды таңдау мүмкіндігі кеңейіп келеді. Студенттер мен жұмыс берушілерді тарта отырып, білім беру бағдарламаларын әзірлеу олардың колледждердегі білім сапасына қанағаттануын айтарлықтай арттырады.
Және кезекті ауқымды мәселенің бірі - жұмыс берушілермен бірлесіп колледждердің білім беру бағдарламаларын әзірлеу алгоритмі.
Ол мамандықтар бойынша қажетті құзыреттерді анықтауды, кәсіптік стандарттардың талаптарына және жұмыс берушілердің үміттеріне сәйкес келетін оқыту нәтижелерін анықтауды, құзыреттердің өзара байланысын, бағалау әдістері мен критерийлерін анықтауды, білім алушылардың қажеттіліктерін зерттеуді, білім беру бағдарламасын толыққанды іске асыру үшін ресурстарды анықтауды қамтиды.Әзірленген білім беру бағдарламалары оларды әрі қарай ашық қолжетімді білім беру бағдарламаларының электрондық тізіліміне енгізе отырып, сараптамадан өтеді,-деп жазады Мұрат Абдуламитұлы.
Орта білім беретін колледж енді еңбек нарығы мен жұмыс берушілердің талаптарына байланысты оқу бағдарламалары мен жоспарларын толығымен жаңартуға және жасауға, оқыту технологияларын, оқу процесін ұйымдастыру және бақылау нысандарын дербес айқындау арқылы сұранысқа ие мамандарды даярлауға, білім беру бағдарламаларының мазмұнына Модульдер енгізуге құқылы.
Бұл студенттерге оқығандары туралы шешім қабылдауда белсенді рөл атқаруға, кең құзыреттіліктерге ие болуға және еңбек нарығы мен қоғамның қажеттіліктеріне сәйкес келуге мүмкіндік береді, бұл сонымен бірге мотивация мен қатысуға ықпал етеді,-дейді сөз соңында.