Бас жаңалықтар
Болашақтың дағдылары: ХХІ ғасырда нені білу керек?
PHOTO
23 Шілде 2021, 13:51 375

Болашақтың дағдылары: ХХІ ғасырда нені білу керек?

Нұр-Сұлтан, BAQ.KZ тілшісі. Дағдыларды, оның ішінде базалық дағдыларды дамыту жаңа мамандықты оқытудан маңыздырақ. Жалпы, жақын арада қандай дағдылар қажет болады? Осы және басқа да сұрақтарға жауапты білім беру саласындағы танымал сарапшылар, «Өмірлік дағдылар» сессиясының қатысушылары іздеп көрді.

Білім беру технологиялары форумында АХҚО үздіксіз кәсіби дамыту бюросының басшысы Эльмира Обри мамандықтар пайда болады, жоғалады, өзгереді, сол себепті болашақта олардың қайсысы өзекті болатынын болжау мүмкін емес екенін айтты.

АХҚО бюросының басшысы Эльмира Обридің айтуынша, қазіргі кезде ең талап етілетін дағдылардың бірі - әлеуметтену дағдысы, сондықтан біз қайда көшіп жатқанымыз және жаңа ұрпақты не үшін дайындап жатқанымыз, тұтас білім туралы ойлануымыз керек.

Біз мамандықтарға дайындалудан гөрі, өзіміздің дағдыларымызды дамытуды үйренуіміз керек. Мамандықтар пайда болады, жоғалады, өзгереді. 20-30 жылдан кейін қандай мамандықтар сұранысқа ие болатынын және қайсысы жоғалып кететінін болжау қиын. Біздің басты міндетіміз – болашақ ұрпақ одан әрі кәсіби бағдарлау нарығына шығатын құралдарды беру. Посткеңестік елдерде Bottom-Up тәсілі әлі кең таралмаған, біз тұтынушыдан сұрауды ұмытып, оған қандай да бір ұстанымды енгізуге тырысамыз. Нарықта ұсынылған жағдайларға байланысты өзгеру керек, - деді ол.


Айтуынша, АХҚО-да alpharabius жастарға арналған қосымша білім беру платформасы, «Болашақ» университетінің кәсіби дамуына арналған цифрлық платформасы, HR-tech және A-pro техникалық және консалтингтік шешімі, сондай-ақ, көпшілікке белгілі Qwant бағдарламалау мектебі өнімдері бар.

ЮНИСЕФ-тің білім мен дағдылар бағдарламасының менеджері Татьяна Адерихина жаңа туындайтын жұмыс түрлері жоғары деңгейлі дағдыларды, цифрлық сауаттылықты, когнитивті дағдыларды, мәселелерді шешу дағдылары мен әлеуметтік-эмоционалды қабілеттерді қажет етеді деп айтты. ЮНИСЕФ-тің біліктілікті дамыту перспективасына әртүрлі ауыспалы дағдылардың жиынтығына бағытталған оқытуды ынталандыру кіреді.Өмірлік дағдылар немесе ХХІ ғасыр дағдылары деп те аталатын ауыспалы дағдылар - бұл жастардың жеке, академиялық, әлеуметтік және экономикалық қиындықтарды жеңуге дайын, икемді, бейімделгіш оқушы және азамат болуына мүмкіндік беретін тұлғааралық қатынастар немесе әлеуметтік-эмоционалдық дағдылар. Цифрлық дағдылар – технологияларды түсіну, ақпаратты іздеу және басқару, байланыс, ынтымақтастық, мазмұнды құру және бөлісу, білімді жинақтау және мәселелерді қауіпсіз шешу.

Адерихина білім беру жүйесіндегі мемлекеттік саясат ашық жүйелерді құруды қамтуы керек деген пікір білдірді.

«Мектеп оқытудың жалғыз көзі емес, ол сертификаттау жүйелері арқылы оқыту, дағдыларды тану болуы керек.Кез келген бағдарлама дағдыларға үйрете алмайды — бұл оқытатын ұйымның, сондай-ақ жұмыс берушінің және оны практикалық деңгейде пысықтауға мүмкіндік беретін қандай да бір өндірістің одағы болуы тиіс. ЮНИСЕФ бағдарламаның 30% теориядан және 70% тәжірибеден тұруға кеңес береді. Дәл осы нәрсе адамды өзінің кәсіби қызметіне дайындайды, - деп түсіндірді ол.

Сессия спикері, ICU тренері Илья Шмелев коучингтің заманауи білім беру жүйесіндегі рөлін атап өтті.

«Коучингті дәстүрлі білім беру жүйесіне енгізудің негізгі идеясы – «ата-ана мен бала» арасындағы классикалық қарым-қатынастан «ересек пен ересек» коммуникациясына көшу. Адам өзінің даму траекториясын түсіне отырып, білім алуды, өзінің жауапкершілік саласын көруді үйренуі керек. Оның айтуынша, коучинг құралдары алғашқылардың бірі болып Норвегияның білім беру жүйесіне енгізілген, - деп ойын айтты спикер.


Панельдік сессияда Джон Смит қорының атқарушы директоры Майя Паасиаро да сөз сөйледі. Паасиаро қордың ТМД елдерінің жастарына ұсынатын мүмкіндіктері туралы айтты.

Fellowship Programmes үш негізгі бөлімнен тұрады: стипендиаттардың Ұлыбритания шенеуніктерімен алғашқы кездесуі, кәсіби өмір аспектісін дамыту бойынша кәсіпқойлармен бірлесіп жеке жоба әзірлеу, сондай-ақ пікірсайыс пен коммуникациялық дайындықты қоса алғанда, көшбасшылық дағдыларды дамыту, - деді ол.

Бұл қоғам дамуына одан әрі үлес қоса алатын жас көшбасшыларға арналған бағдарламалар. Fellowship Programmes үш негізгі бөлімнен тұрады: стипендиаттардың Ұлыбритания ресми тұлғаларымен алғашқы кездесуі, олардың кәсіби өмірін дамыту үшін әзірлеушілермен жеке жоба құру және пікірталас пен коммуникативті оқытуды қоса алғанда көшбасшылық қабілеттерін дамыту.


Фото: дереккөз
Загрузка...