Халықаралық энергетика агенттігінің (IEA) соңғы есебіне сәйкес, шағын және қолжетімді электр көліктері (ЭК) бұқаралық нарықта үлкен сұранысқа ие болып отыр, деп хабарлайды BAQ.KZ.
Электр көліктерінің отын мен техникалық қызмет көрсету шығындарының төмендігі олардың жалпы иелік ету құнын азайтады. Дегенмен олардың бастапқы бағасын төмендету ЭК-ның кеңінен таралуы үшін негізгі фактор, – делінген есепте.
Xinhua Daily хабарлағандай, электр көліктерін жаппай қолдану дамыған және дамушы нарықтарда бағаның жоғары болуына байланысты қиындық тудырып отыр. IEA-ның Global EV Outlook есебіне сәйкес, 2023 жылы дамушы елдердегі ЭК сатылымының 55%-95%-ын үлкен және қымбат модельдер құрады. Мұндай көліктер көпшілікке қолжетімді емес, әсіресе жеке автокөлігі жоқ тұтынушылар үшін.
Еуропада электр көліктерінің жоғары сатып алу бағасы олардың жаппай қолданылуына басты кедергі болып отыр. Еуропалық комиссияның сауалнамасына сәйкес, тұтынушылар электр көліктеріне орташа есеппен 20 000 еуро төлеуге дайын.
2022-2023 жылдары Қытай өндірушілері ұсынған шағын әрі қолжетімді көлік модельдері тез арада бестселлерге айналды. Қытай автомобиль дилерлері қауымдастығының бас хатшысының орынбасары Ланг Сюэхунның мәліметінше, Қытайдың авто нарығындағы көліктердің шамамен 70%-ы A (А, A0, A00 деңгейлері) санатына жатады. 2024 жылдың бірінші жартысында Қытайда сатылған шағын көліктердің 95%-ы электр көліктері болды, ал электр көліктерінің жалпы сатылымы елдегі көліктердің 50%-ын құрайды.
Жаһандық нарықтағы тағы бір үрдіс – гибридтік қосылатын электр көліктерінің (PHEV) кеңінен танылуы. Олар зарядтау станцияларының жеткіліксіздігі сияқты мәселелерді шешіп, экологиялық таза және қолжетімді нұсқа ретінде ерекшеленіп отыр.
Counterpoint Research мәліметтері бойынша, 2024 жылдың алғашқы тоқсанында PHEV (plug-in hybrid electric vehicles) сатылымы 46%-ға өсті. Бұл көліктердің 70%-дан астамы қытайлық брендтерге тиесілі. Қытайдың NEV экспортының 22%-ы PHEV үлесіне тиесілі, бұл өткен жылмен салыстырғанда 8%-дан өскенін көрсетеді. PHEV әсіресе Азия, Оңтүстік Америка және Солтүстік Америка нарықтарында танымал.
Ланг Сюэхунның айтуынша, қытайлық өндірушілер қазіргі уақытта тек электр қуатымен 300 шақырымға дейінгі қашықтықты жүріп өтетін PHEV көліктерін жасап шығаруда. Бұл бірнеше жыл бұрынғы 100 шақырымдық көрсеткіштен әлдеқайда жоғары.
Электр көліктерінің қолжетімділігі мен дамуын шектейтін ортақ технологиялық мәселелерді шешуде халықаралық серіктестік маңызды рөл атқарады.
ChinaEU президенті Луиджи Гамбарделланың пікірінше, Еуропа мен Қытайдың ынтымақтастығы жаңа интеллектуалды көлік экожүйесін құруға ықпал ете алады.
Еуропаның көлік өндірісіндегі технологиялық шеберлігі мен Қытайдың жасанды интеллект пен деректерді интеграциялау қабілеті бірлесіп тиімді экожүйе қалыптастыра алады, – деді ол.
Ланг Сюэхун жаһандық өндіріс тізбегінің дамуына қарамастан, негізгі технологияларды игеру үшін өзіндік инновацияның қажеттілігін атап өтті.
Қорыта айтқанда, Қытайдың қолжетімді шағын электр көліктері мен гибридтік үлгілері жаһандық автоиндустрияда маңызды өзгерістер әкелуде.