Әлия Молдағұлова әуежайы шетелдік бағыттағы рейстерді көбейтеді
Әлия Молдағұлова атындағы халықаралық әуежай – еліміздің батыс өңіріндегі өнеркәсіптік аймақта орналасқан Батыс Қазақстанның әуе қақпасы, деп хабарлады BAQ.KZ тілшісі.
Ақтөбе облысы - Қазақстанның қарқынды дамып келе жатқан өңірлерінің бірі.
«Әлия Молдағұлова атындағы халықаралық әуежай» АҚ басқарма төрағасы Дастан Малиев Ақтөбе әуежайының қол жеткізген тиімді көрсеткіштері туралы әңгімелейді.
Ақтөбе әуежайының бүгінгі көрсеткіштері қандай? Пандемияға дейінгі мақсаттарға қол жеткізілді ме? Жолаушылар ағынын арттыру үшін қандай міндеттер бар?
-Ақтөбе әуежайы 2020 жылдың қыркүйегінде 2019 жылдың осы айындағы өндірістік көрсеткіштерге жетіп, қазан айында 2019 жылдың қазан айындағы көрсеткіштерден 20%-ға асып түсті. Ақтөбе әуежайы қолданыстағы рейстерді көбейту және жаңа бағыттарды ашу бойынша ауқымды жұмыстарды атқарды.
2021 жылы әуежай бұрын қол жеткізілмеген өндірістік көрсеткіштерге жетті. Осылайша, әуежай алғаш рет 500 мың жолаушы межесін еңсеріп, бір жылда 748 234 жолаушыға қызмет көрсетті, бұл 2020 жылмен салыстырғанда 385 820 мың жолаушыға көп. 4632 рейс орындалды немесе 2020 жылмен салыстырғанда 1134 рейске көп. 20129 тонна жүк өңделді, бұл 2020 жылмен салыстырғанда 5501 тоннаға артық.
2021 жылы Нөкіс, Тбилиси, Стамбұл, Қазан қалаларына халықаралық рейстер ашылды, Мәскеуге тұрақты рейстер қалпына келтірілді. Ішкі рейстердің ішінде Түркістанға рейстер ашылды. Сонымен қатар жолаушыларды да, жүктерді де тасымалдайтын әуе рейстерінің саны ұлғайтылды.
Жалпы Ақтөбе әуежайы қазіргі таңда 12 бағыт бойынша жолаушылар рейсіне, 5 әуе компаниясына қызмет көрсетеді. Жыл соңына дейін бағыттардың саны 14 бағытқа дейін артады.
2022 жылы Анталияға рейс саны аптасына 6 ретке дейін, Мәскеуге аптасына 4 рейске дейін ұлғайтылды. Шілде айында Бакуге тұрақты рейстер ашылды. 19 қазаннан бастап Таиландтың Пхукет қаласына, 24 қазаннан Дубайға (БАӘ) рейстер ашылды.
Республикалық әуежайлармен салыстырғанда Ақтөбе әуежайының дамуын қандай деңгейде бағалауға болады? Инфрақұрылымның және адам ресурстарын қосқанда?
-Ақтөбе әуежайында барлық дерлік ұшақ түрлеріне қызмет көрсетуге қажетті инфрақұрылым бар. 2021 жылы біз перрондық автобусты жаңарттық, жүк рейсіне қызмет көрсету үшін жаңа контейнер тиегіш сатып алдық, автопанус, әуе кемелеріне және ұшу-қону жолағын жөндеуге арналған арнайы техника сатып алдық. Біз жаңа рентгендік теледидар қондырғылары мен арка тәрізді металл детекторларды сатып алдық.
Біз жолаушыларға қызмет көрсету бөлігіне көп көңіл бөлеміз. Осылайша, екі DutyFree дүкені ашылды,Кофе, жеңіл тағамдар мен гүлдер сататын қосымша автоматтар орнатылды. EGOV цифрлық құжаттама қызметі (елдегі үшінші әуежай) енгізілді. Алғашқы «Visit Aktobe» визиттік орталығы ашылды. 132 көлікке арналған қосымша тұрақ пайдалануға берілді. Жақында біз PriorityPass жаһандық адалдық бағдарламасын енгіздік.
Біз қызметкерлерімізді бағалаймыз. 2020 жылдан бастап біз қызметкерлердің жалақысын 80 пайызға дейін арттырдық.
Әуежайларды мемлекеттік реттеуді қалай бағалайсыз? Осы аймақтың климатын жақсарту үшін не ұсынар едіңіз?
-Әуежайлардың негізгі қоры мен инфрақұрылымының тозуына,сондай-ақ машиналар мен жабдықтарды сатып алуға назар аудару қажет. Бұған әуежай тарифтерін жылдар бойы ұстау және реттеу саясаты ықпал етті, қолданыстағы тарифтердің көпшілігі әуежайлардың негізгі қорлары мен инфрақұрылымын жаңарту үшін жеткілікті пайда деңгейін қамтамасыз етпейді.
Әуежайдың реттелетін қызметтеріне тарифтерді залалсыздық деңгейіне дейін жеткізу және жоғалған пайданы өтеу тетіктерін ұсыну қажет. Қызметтерді реттеу әуежайларды дамытуға ықпал етпейді.
Ақтөбе әуежайы кемелерге жанармай құю қызметінен бас тартуды жоспарлап отыр ма? Тасымалдауға өсіп келе жатқан сұранысты ескере отыра,әуежай қызметін қалай ұйымдастыру жоспарлануда? Әуежай транзиттік қозғалыс үшін танымал ма? Осыған байланысты қандай артықшылықтар мен кемшіліктер бар?
-Ақтөбе әуежайы ұшақтарға жанармай құю қызметінен бас тартуды жоспарлап отырған жоқ. Тұрақты рейстерді орындайтын отандық әуе компанияларының әуежайда өздерінің жанармайлары бар. Әуежай чартерлік жолаушылар мен жүк рейсін, сондай-ақ тұрақты халықаралық рейстерді жанармаймен қамтамасыз етеді.
Жұмыс істеп тұрған терминал өзінің өткізу қабілетінің шыңына жетті, күніне орта есеппен 10-15 жолаушы рейсі, 1-2 жүк рейсі орындалады.
Ақтөбе әуежайы ел ішінде де, халықаралық рейстерде де транзиттік хаб ретінде танымал екені сөзсіз.
Ақтөбе әуежайының одан әрі даму стратегиясы қалай тұжырымдалады?
-Ақтөбе әуежайы жолаушылар рейсінің маршруттық желісін кеңейту және жүк тасымалының санын арттыру бойынша тұрақты жұмыс жүргізіп жатыр. Алыс және жақын шетелдерге жаңа халықаралық рейстер ашу бойынша келіссөздер жүргізілуде. Қазан айында біз Дубай мен Тайландқа рейстерді ашамыз.
-Әңгімеңізге рақмет!